פרוש לנציגים הערבים: "אם חוק הגיוס יעבור המוסדות שלכם יפגעו"

איתי גדסי No Comments on פרוש לנציגים הערבים: "אם חוק הגיוס יעבור המוסדות שלכם יפגעו"

בנאומו במליאת הכנסת הזהיר ח"כ פרוש את הנציגים הערבים לבל יתמכו בחוק הגיוס מכיוון שהחוק יתהפך עליהם לרעה מכוח חוק השוויון | צפו

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך הדיון על חוק הגיוס במליאת הכנסת הזהיר ח"כ מאיר פרוש את חברי הכנסת הערבים ובראשם יו"ר סיעת רע"מ מנסור עבאס, שהעובדה שהם מצביעים בעד חוק שאומר שאם החרדים לא מתגייסים, לוקחים להם את הכסף של הישיבות, יביא לכך שבסוף בג"צ יכפה על המדינה לא לתת כסף למוסדות הערביים בגלל שהם לא הולכים לצבא.

בדבריו פתח ואמר, "בחודשים האחרונים נושא הגיוס נידון כאן במליאה כמה וכמה פעמים, ואני מבקש לצטט כמה מהכותרות שאמרתי בנאומים שלי. אני אמרתי, שמדינה שבשלטון של יהודים, שלא תתן דחיית שירות ללומד תורה, עדיף שלא הייתה קמה".

פרוש הזכיר, "אני גם שאלתי, למה לשר הבטחון יש סמכות במסגרת תפקידו לפעול בנושאים גורליים לבטחון המדינה, אבל בג"צ שולל ממנו סמכות לתת דחיית שירות, אם לא עמדו ביעדי הגיוס של החרדים".

פרוש הוסיף, "אמרתי גם, שזו חוצפה מהממשלה שנותנת מיליארדים למיעוט ערבי שמנהיגיהם קוראים שלא לשרת בצבא, ואילו את החרדים מבקשים לקנוס. אני גם הכרזתי, ואגיד את זה שוב, אם לא יתנו לנו ללמוד תורה לא נהיה כאן, והיכן שיתנו לנו ללמוד, שם נהיה".

לכן מבהיר פרוש, "אני גם קבעתי, שהערבים אינם מתגייסים בגלל נאמנותם לרעיון הפלשתיני, ובג"צ עוד לא קלט שלומדי תורה נאמנים רק לתורה ולמצוותיה".

פרוש הסביר את הסכנה בחוק ואמר, "בנאומים הקודמים בנושא הגיוס, התעכבתי על המציאות הקשה שיש בחוק המוצע, והוא, שאם החרדים לא סיפקו את היעדים, לשר הבטחון לא תהיה סמכות חוקית לתת דיחוי ללומדי תורה".

לכן פנה פרוש לנציגים הערבים ואמר, "בדבריי היום, אני רוצה להפנות את תשומת לבם של הנציגים הערביים. ושימו לב, חוק שירות בטחון שבא לגייס בני ישיבות ומונח לפניכם כעת, מתנה את המשך התמיכה הכספית של המדינה בישיבות ובכוללים, כפוף להגברת מספר המתגייסים לצבא מתוך לומדי התורה, יש כפיפות, תתגייסו תקבלו כסף, לא תתגייסו, יקנסו אתכם, ואם לא יעלה מידי שנה מספר המתגייסים מקרב הלומדים, יקנסו את מוסדות הלימוד היהודיים, החרדים, ויקצצו להם עשרות אחוזים של כסף מסעיפי התקציב שלהם".

ולכן אני אומר לכם, "חברי הכנסת הערבים תדעו לכם, אם החוק יאושר בג"צ יהיה חייב, להתערב מכוח חוק השיוויון והוא לא יאפשר למדינה לתקצב את המוסדות הערביים, מכיוון שהציבור הערבי לא מתגייס לצבא. ראו הוזהרתם".

בסיום דבריו אמר פרוש, "אני פונה כאן לחבר הכנסת מנסור עבאס, שעומד בראש קבוצת רע"מ, תדע לך, כאשר אתם היום מצביעים בעד חוק כזה שאומר שאם החרדים לא מתגייסים לוקחים להם את הכסף של הישיבות, כאשר הערבים לא מתגייסים, בג"צ יכפה על המדינה לא לתת כסף למוסדות הערביים מכיוון שהם לא הולכים לצבא".



0 תגובות